Młody sportowiec

I etap - Badania młodych piłkarzy

„Bardzo częstym błędem jest myślenie, że dzieci to nie piłkarze, bo tylko bawią się piłką. To jest w ogóle bzdura. Jeśli dziecko trenuje trzy-cztery razy w tygodniu, to jest normalnym zawodnikiem, adekwatnie do jego wieku i obciążeń. ” Kompleksowe badanie sprawności fizycznej i cech postawy ciała młodych piłkarzy w klubach i szkółkach pozwala na szybkie wykrycie i leczenie niepokojących dysfunkcji. Wyłania również dzieci predestynowane do odnoszenia sukcesów w sporcie i wskazuje, jak optymalnie ukierunkować ich rozwój sportowy, zmniejsza ryzyko urazów jednocześnie pomagając optymalizować osiągi. Dzięki podejmowanym działaniom, pragniemy wyeliminować zaburzenia statyczne i dynamiczne wśród dzieci i młodzieży.
Do wygrania pojedynku w powietrzu zawodnik potrzebuje idealnego odbicia, musi to zrobić w odpowiednim momencie, ale potrzebuje do tego określonego napięcia mięśniowego. Dlatego cały gorset mięśniowy, który stabilizuje tułów trzeba odpowiednio wypracować.
 
Podczas badania zweryfikujemy :
Stopy – Dbałość o wydolność stóp, zapoczątkowana właściwą oceną prawidłowości ich ukształtowania jest szczególnie ważna
Kręgosłup- najważniejsze jest kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia
Stabilizacja tułowia i kończyn dolnych- Dobra stabilizacja tułowia i kończyn dolnych zmniejsza ryzyko wystąpienia urazów i przeciążeń wynikających z nieprawidłowych ustawień i kompensacji tułowia względem kończyn i odwrotnie.
 
Nawet dzieci uprawiające sport są narażone na takie problemy jak:

  • wady postawy
  • zaburzenia napięcia mięśniowego
  • zaburzenia reakcji równoważnych

II etap - Przygotowanie motoryczne, trening funkcjonalny

”Jeżeli zawodnik nie ma solidnej postawy to można jego trening porównać do strzelania z armaty stojącej na małym kajaku…”

 
Charakterystyczną cechą tego rodzaju treningu jest wzmocnienie mięśni a nie rozbudowa masy mięśniowej. Polega na imitowaniu ruchów, które wykonujemy, na co dzień w szybszym tempie i z wieloma powtórzeniami. Nieefektywny wzorzec ruchowy zmienia kolejność aktywizacji mięśni odpowiedzialnych za ruch, zaburza optymalną kolejność pracy mięśni i zmniejsza efektywność układu ruchu.
Nasze zajęcia charakteryzują:
 

  • Obciążenia i stopień trudności indywidualnie dobrane do możliwości zawodnika,
  • Stymulacja prawidłowych wzorców ruchu,
  • Wykonywanie ćwiczeń w prawidłowych ustawieniach biomechanicznych,
  • Rozwijanie zdolności motorycznych w formie ćwiczeń funkcjonalnych
  • Kształtowanie stabilności centralnej
  • Zbalansowany treningi motoryczny rozwijający równomiernie aparat ruchu

 
Jeżeli chcesz, aby Twoje dziecko zwiększyło swój potencjał wraz z wiedzą zapraszamy na zajęcia indywidualne lub grupowe, podczas których:

  • Pozna zasady prawidłowej rozgrzewki lub rozciągania
  • Dowie się jak bezpiecznie uprawiać sport
  • Pozna mechanizmy funkcjonowania swojego organizmu podczas uprawiania sportu
  • Pozna Jak efektywniej wykorzystywać swoje umiejętności