Regulamin

connect-20333_960_720Kontrakt o wzajemnej współpracy między pacjentem a terapeutą

 

Chciałabym, aby nasza  współpraca opierała się na zasadach wzajemnego szacunku i respektowania Twoich oraz moich granic. Wkrótce wejdziemy w blizszą relację, po to, abym mogła Ci pomóc. Aby terapia przyniosła korzyści powinniśmy sobie zaufać i czuć się bezpiecznie w relacji pacjent – terapeuta. Proszę zapoznaj się z poniższymi zasadami. Jeśli takie warunki odpowiadają również Tobie zapraszam do współpracy.

 

1. Planowanie i myślenie o zmianie nie jest wystarczające do jej zaistnienia. Potrzebne jest Twoje zaangażowanie i systematyczne, konsekwentne działanie. 

 

2. Pracuję w nurcie terapii behawioralno – poznawczej. Ten model terapii uważany jest obecnie za najskurczniejszą technikę pracy z pacjentami, którzy posiadają zaburzenia obsesyjno – kompulsywne, zaburzenia odżywiania czy problemy z utrzymaniem diety. Głównymi narzędziami w tej terapii są: dzienniki samoobserwacji, monitoringi oraz eksperymenty, które mają na celu korygować błedne zachowania i uczyć nowych prawidłowych wzorców. Dlatego też bedę prosiła, abyś w trakcie trwania terapii robił pisemne zadania i projekty w opraciu o swoje doświadczenia.

 

3. W trakcie sesji poruszamy tematy, które są niezbędne do odkrycia prawdziwych przyczyn otyłości/zaburzeń odżywiania/problemów z odżywianiem. Może to budzić silne emocje i początkowo (nie zawsze) powodować zaostrzenie objawów. Kiedy nauczysz się prawidłowo rozpoznawać emocje i radzić sobie z nimi- objawy ustąpią i zaczynie się proces zmiany.

 

4. Jeśli zdarzy Ci się potknięcie, masz chwile załamania, koniecznie mnie o tym poinformuj. Każda myśl, emocja zostanie przez nas przeanalizowana.
Dzięki temu dasz sobie szansę na nauke radzenia sobie z problemami. Ukrywając swoje prawdziwe uczucia pozbawiasz się  możliwości skorzystania z ważnych dla Ciebie lekcji. Twoje emocje są ważne!

 

5. Twoim obowiązkiem jest poinformować mnie o swoim faktycznym stanie zdrowia i przebytych chorobach.

 

6. Zamówienie na dietę jest płatne z góry, sesje płatne są po sesji.

 

7. Jadłospisy nie są układane na bazie popularnych programów komputerowych, gdyż dziedzina nauki jaką jest psychologia odżywiania uczy, aby u pacjentów z zaburzeniami obsesyjno – kompulsywnymi, zaburzeniami odżywiania lub innymi problemami natury psychologicznej nie stosować sztywnych zaleceń żywieniowych. Takie podejście potęguje objawy , wzmacnia lub inicjuje zniekształcenia myślenia. Nadmierna kontrola kalorii, wagi, obsesyjne unikanie produktów uważanych za niezdrowe bądź tuczące uważa się za tzw. mechanizmy podtrzymujące problem z odżywianiem, schudnięciem czy utrzymaniem diety. Obecnie nie istnieje również na rynku mądry program komputerowy, który potrafiłby ułożyć jadłospis realny do zastosowania w kilku jednostkach chorobowych oraz brał pod uwagę preferencje pacjenta. Celem mojej pracy jest wysokiej jakości edukacja oraz nauka podejmowania samodzielnych, dobrych wyborów żywieniowych oraz zmiana sposobu myślenia o jedzeniu. Pacjent może dokonywać samodzielnych rotacji w obrębie posiłków, dzięki czemu uczy się prawidłowego żywienia i wypracowuje własną metodę pracy z nawykami żywieniowymi. Jadłospis nie musi być sztywny, aby był skuteczny.

 

8. Dwukrotne odwołanie wizyty pod rząd skutkuje przerwaniem sesji na okres 3 miesięcy, ze względu na brak systematyczności i możliwości wprowadzenia trwałych zmian w procesie zmiany nawyków (chyba, że sytuacja ma charakter wyjątkowy) .

 

9. Pacjent, który odwoła wizytę w dniu w którym miała się ona odbyć zobowiązuje się mimo nieobecności zapłacić połowę ceny wizyty za zarezerwowany termin. Późno zgłoszona nieobecność blokuje mozliwość zapisania się innemu pacjetowi, a przez to generuje dodatkowe koszty dla ośrodka i terapeuty. Prosimy o odwoływanie wizyt co najmniej 2 dni wcześniej.

 

Numer konta do wpłaty:  04 1140 2004 0000 3502 7593 6916

 

10. W przypadku braku wolnych terminów  jadłospis wraz z opisem przesyłany jest na adres mailowy wraz z opisem i możliwością telefonicznej konsultacji.

 

Jeśli chciałbyś uzupełnić Nasz kontrakt o dodatkowe, ważne dla Ciebie kwestie jestem otwarta na Twoje sugestie. Decyzja o wejściu w pracę terapeutyczną jest jednocześnie akceptacją warunków Naszej współpracy.